2021. január 5., kedd

Remélem, még nem költözik...

 Karácsonyra Hédit kéz-bábokkal leptük meg (na nem sokkal, mert k**** drágák, illetve van is már pár darab), de azt a tipikus bábparavánt nagyon nem szerettem volna. 

Ennek is több oka van:

  • még nincs külön szobája, ahol csak az övé lehetne a kupi (a nagy ház és a cserépkályha örömei... de tényleg szeretem), kerülgetni-mindigpakolászni pedig nagyon nem vágytam
  • stílusosabb ötletem támadt 😉 
Lomtalanításkor barátoktól kaptunk egy nagy bőröndöt (bár még nem hoztuk el 😅) - elsőre az adta az ötletet. Klassznak tűnt a méret arra is, hogy kinyitva és belekucorodva, elrejtőzve lehessen bábozni. Második ránézésre persze nem tűnt ehhez elég nagynak, na meg ezt is csak tenni kell valahova a szobában... így az itthon fellelhető két, majdnemtökegyforma bőrönd közül is a kisebbre esett a választásom.
Itt írtam korábban a bennük rejlő lehetőségekről - természetesen így egy sokadik, el sem képzelt verzió valósult meg. 💓



Ez nem csupán azért jó, mert lett Valaki, akinek alkothattam valamit belőle, hanem mert a hat éve felvázolt lehetőségek közül igazából egyik sem tetszik már. 😂😃
Kiválasztottuk tehát a kisebbet-tisztábbat. Első lépésként Párom egy kis étolajjal könnyebben nyithatóvá varázsolta a zárakat, majd szépen ki- és letakarította a bőröndöt.
Ezután jöhettem én.
Első lépésként vékony fekete alkoholos filccel felvázoltam a betűket, majd Pentart textil és bőrfestékkel (Alkotó Energia pályázat nyereménycsomag része volt 😉 ), szabad kézzel kifestettem.




1. réteg - még nem az igazi

Első ötletem az volt, hogy alulra végig kis házakat, egy város árnyképét festem.
Aztán keresés közben várak-kastélyok rajzaiba futottam bele, így végül ezt választottam: 
...és egy fekete macskát, amit az alkoholos filccel rajzoltam fel.

Egy délelőtt kellett, hogy megfessek-rajzoljak mindent, és a betűket is kicsinosítsam még.
...1 nappal karácsony előtt, amikor kezdünk "bepakolni", vettem észre, hogy teljes száradás után az arany festék megmutatta a fekete segédvonalakat 😓 Így nem lett olyan nekem-tetszően tökéletes... de a lényeg, hogy a tulajdonosnak nagyon tetszett 24-én reggel (Nálunk így kezdődik az ünnep, utána jön az ide-oda menés...)


Először megijedtünk, hogy a vágyott unikornis nem fér bele...

...de csak le kellett fektetni.

A bőröndöt kibéleltem egy régi indiai függöny-kendőmmel, amit bárhol használhat paravánnak az "igazgató". (2 szék, vagy szekrényajtók között.) Ismeri már ezt a kendőt, de nem volt gond Neki sem. A bőrönd kinyitása után (az Apukája kell hozzá, annyira nem könnyű azért) persze nagyon meglepődött, hogy nem lát semmit. 😅Utána annál nagyobb volt az öröm. 💟


Azt hiszem, "feltaláltuk" a leg-környezetbarátabb, csomagolóanyag-mentes csomagolást. 😉
Persze kinyitás és kirámolás után, rögtön a bőröndbe kucorodott, és úgy kezdtünk bábozni, még pizsiben. 💟



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése