2022. június 30., csütörtök

Védd magad!

 A keresztszeGes név és ötlet levédetésével rengeteg időm ment el. Végül inkább kárba..., "cserébe" pedig a megrendeléseimmel nem haladtam. 😜 

Cirka 1 hónap olvasgatás, kutakodás (nem-találás), értelmezés, segítség kérés a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala oldalán... aminek a vége az lett, hogy feladtam - elengedtem a dolgot. 

Az okok:

1. A szabadalom nem jöhet szóba, mert nem egy konkrét találmányról van szó (amit működés közben is be kellene mutatni rajzokkal a beadványban)

2.  Használatiminta- és a formatervezésiminta-oltalom nem is teljesen érthető nekem 😁, s esetemben nem is egy konkrét mintáról van szó, hiszen a Történet végtelen...

3. Rengeteg olvasgatás és kizárás után a védjegy, esetemben a keresztszeGes név levédetése, vagyis ennek gondolata megnyugvást hozott... rövid ideig. 

Ez a lehetőség azonban nem védi a szolgáltatást, árut, amivel kapcsolatban használják. Csupán megkülönböztetésre szolgál, a fogyasztók tájékoztatásának elősegítése a célja.

Mindez a folyamat elvileg online verzióban megoldható. Csak beírod a nevet, és a millió lehetőségből szépen kiválasztod azokat, amikre használni szeretnéd. No... az egyetlen gond, hogy nem millió plusz 5 lehetőség áll rendelkezésre. Olyat, amit én csinálok, megközelítőleg sem találtam a felsoroltak között.

Az viszont kiderült, hogy az irodalom, a tudomány és a művészet minden alkotása a szerzői jog hatálya alá tartozik, s egyéni, eredeti jellege alapján illeti meg.

A szerzői jogi védelem a mű létrejöttétől kezdve, a törvény erejénél fogva automatikusan keletkezik és fennáll anélkül, hogy a jogi védelem érdekében az alkotást bárhol bejelentenék, vagy bármilyen nyilvántartásba bejegyeznék.

No.

Remélem, helyesen gondolkozok...

Amiket én kalapálok, olyan gyakorlatilag nincs. 😁

Ha pedig valaki lenyúlná az ötletet (magát a kárpitosszeg bútorba ütögetését én is "loptam"), ahogy már volt is rá példa... ugyanolyan úgysem lesz... illetve a keresztszeGes védjegyet (ha konkrétan levédetni nem is tudtam), már minden alkotásba beleégetem (na jó, ezt Misi csinálja, mert nagyon nem egyszerű 😕). Háttérinfókat pedig nem adunk ki. 😉










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése