2013. szeptember 9., hétfő

Játék esős időre

Nálunk esik. Jó kis áztatós eső. Szeretem, bár erősen az ősz előjele. De legalább van kedvem írni - Nektek pedig talán lesz kedvetek játszani :)

Lakberendezési magazinok és weboldalak nézegetése közben mindig elcsodálkozom, mekkora a szakadék a külföldi és a magyar lakásbelsők között. Legalábbis egyéni megfigyelésem: a külföldi házak-lakások többnyire merészebbek és kreatívabbak, mint a magyar otthonok. Tisztelet a kivételnek, mert azért van az is :) Páromnak szoktam mutatni hasonló képeket, hogy tippeljen: melyik a határon túli otthon. Többnyire eltalálja.

Én az olyan otthonokat szeretem, földrajzi helytől függetlenül, ahol megjelenik valamilyen geg. (Gag: ötlet, csattanó, bemondás; a színjáték és a film cselekményének meglepő - többnyire helyzet-komikumon alapuló - fordulata.) Hogy mire gondolok? Semmi extrára, valami kis poénra, vagy meglepőre, esetleg épp nem pont oda illő dologra. Például egy régi, 'Ivóvíz' feliratú lemez táblára a konyhai mosogató mellett. 

Jöjjön tehát a játék.


Az első kicsit könnyebb lesz. A következő fotókból csupán egy készült külföldön. Tippelj, melyik lehet az! Na jó, annyira mégsem könnyű, mert a kezem valahogy ösztönösen kerülte a tipikus magyar lakásokat. Bocsi.














A második feladat: a 4 kép közül csak egy itthoni házé. Keresd meg. (Még lehet, ez lesz a könnyebb?)










Szeretném, ha indokot is írnátok a választások mellé. A végén elárulom a "megfejtést". 

(A képek innen: magyar otthonok: otthon.hu; külföldi lakok: inspiráciok.hu)

5 megjegyzés:

  1. Szia Móni!
    Igaz nem lakberendezői szemmel nézem a képeket, ezért mindig a kis "bakikat" keresem, amiből észrevehetem a turpisságot. Indoklást is kértél, hát kapsz.
    Az első kép biztosan egy magyar fotósé lehet, az állólámpa lába buktatta le, ugyanis ha jól látom az egy fényképezőgép állványa.Nagyon ötletes megoldás, de hogy miért gondolom hogy magyar a tulaj? Talán a régi, már-már antiknak ható bútorok miatt a sarokban.
    A második kép a kedvencem, ha lenne egy konyhám amit én rendezhetnék be, csakis így nézne ki. Olyan tiszta, olyan szép.
    Szerintem az angol felirat miatt lehet az utolsó kép a külföldi, ha épp nem egy angoltanár ebédlője.
    A második feladat megfejtése pedig:
    Az első kép biztos hogy nem magyar, az valami fullos nyaraló képe, lehet éppen egy híres amerikai színészé például.
    A második képre voksolok, a szőnyeg, na meg persze az antik bútorok miatt is.De a két körablak elbizonytalanít egy kicsit.
    A harmadik kép nagyon posztmodern szagú, egy képzőművészé lehet aki kézzel készített bútorokkal tette otthonosabbá a lakását.
    A negyedik képen az összkép kicsit "hotelos", ezt a H betűs törölközőkből ötlöttem ki. De természetesen itt is van "baki", mégpedig a családi fotók a falon.Nem igazán tudom őket a hotelben elképzelni, de lehet hogy ez csak az én fantáziámnak szab határt.
    Nagyon tetszik a blog, követem a fészketek csinosítgatását is. Gratulálok, csak így tovább!

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Köszönöm a részletes kifejtést :) Sajnos az első nem talált, túl egyszerű lett volna :) de még várok, hátha ír más is, és utána árulom el a helyes megfejtéseket :)
    Örülök, hogy tetszik a blogom, de azért ez több, mint "csinosítgatás" :-/ legalábbis a meló alapján :)
    Szép estét! Írj legközelebb is!

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Szándékosan nem olvastam el a korábbi hozzászólásokat, mert szeretek játszani :-)
    Szerintem az első csoportból a 4. kép (türkiz kanapé, fehér ablakfülke) a külföldi - a kilátás miatt gondolom.
    A második csoportból a 3. a magyar (az elsőt a gerendázat miatt, a másodikat és a negyediket a kandalló miatt zártam ki.)

    Gratulálok a házatokhoz (én is ilyenre vágynék!) és drukkolok, hogy minden jól alakuljon továbbra is!

    Orsi

    VálaszTörlés
  4. Szia!

    Köszönöm a tippeket :) Azért várok még egy picit az "igazsággal", Te még csak a 2. játékos vagy.

    Köszönjük a drukkolást és a gratulációt. Remélem, a végeredmény is tetszeni fog. Persze arra még várhatsz egy kicsit :( de addig is jelentkezem a bútorfelújításokkal, hamarosan :)

    Szép napot!
    Móni

    VálaszTörlés
  5. Szia Orsi és Névtelen!

    Hát, csupán Nektek volt kedvetek játszani egy kicsit. Nehezebb lett a feladvány szerintem, mint ahogy először gondoltam, és így pont nem is mutatja meg azt a jelentős különbséget, amit szerettem volna. De majd legközelebb ügyesebb leszek :) Ti most is azok voltatok, első hozzászólóm a második csoportból választott ügyesen: igen, a második kép a magyar, bár az indoklással nem értek teljesen egyet - ugyanezek a bútorok lehetnének külföldön is.
    Orsi pedig az első csoportból választott helyesen - a 4. kép, azaz a türkiz kanapés szoba a külföldi.
    Ügyesek voltatok, bár más szempont alapján döntöttetek, mint én tenném. Ami perszenem baj, sőt! :)
    Nyeremény ebben a játékban nincs, de olvassatok továbbra is, lehet majd legközelebbre kitalálok valamit "fődíjnak" is :)
    Szép napot!
    Móni

    VálaszTörlés